WIADOMOŚCI

Zespół BMW Sauber przed GP Węgier
Zespół BMW Sauber przed GP Węgier
Półmetek sezonu Formuły 1 już za nami. Cyrk Berniego Ecclestone’a zmierza do Budapesztu, gdzie na torze Hungaroring zostanie rozegrane GP Węgier. Zespół BMW Sauber nadal rozwija bolid F1.09 jednak na GP Węgier jedzie ze stłumionymi nadziejami.
baner_rbr_v3.jpg
Robert Kubica
„Węgry są wyjątkowym Grand Prix dla mnie. W sezonie 2006 debiutowałem tutaj i jest tu zawsze sporo polskich kibiców, gdyż Budapeszt jest całkiem blisko Polski. Ubiegły rok był niesamowity- wydawało się, że jest się w Polsce.”

„Hungaroring jest bardzo wyjątkowym, zdradliwym i wymagającym torem. Jazda po głównej prostej jest jedyną okazją do odpoczynku. Przez prawie cały tor wychodzi się z jednego zakrętu i wjeżdża w następny. Po za tym jest bardzo gorąco na Węgrzech, co stawia wymagania przed kierowcą i oponami. Wiele zakrętów jest nierównych, a balans bolidu po raz kolejny będzie kluczowym czynnikiem.”

Nick Heidfeld
„Bardzo lubię Hungaroring. Tor odpowiada mi, a ja mam także dobre wspomnienia z wyścigów i dobrych wyników osiąganych tam w przeszłości. To na Węgrzech w sezonie 1999 zabezpieczyłem sobie tytuł mistrzowski w Formule 3000, a w sezonie2006 i 2007 byłem na podium z zespołem BMW Sauber F1 Team.”

„Ogólnie możemy spodziewać się wysokich temperatur na Węgrzech. To nie wpływa na mnie od strony fizycznej, mimo że wyścigi na krętych torach są zawsze wyczerpujące i może pomoże to nam doprowadzić opony do odpowiedniej temperatury pracy. Jedyną wadą jeżeli chodzi o przyczepność, zwłaszcza na początku weekendu, jest piasek, który jest nawiewany z otaczających tor pól.”

Mario Theissen
„W tym roku nasz zespół zmierza na Grand Prix Węgier ze stłumionymi oczekiwaniami. Jak do tej pory nasz bolid nie był wystarczająco szybki, aby walczyć o wysokie pozycje. Mimo to z dwóch powodów pracujemy pełną prą nad rozwojem F1.09. Tegoroczne regulacje aerodynamiczne pozostaną takie same w przyszłym roku. To czego się dowiemy na temat naszego bieżącego bolidu zostanie wirtualnie przeniesione 1:1 do koncepcji F1.10. Po za tym, ze względu na zakaz testowania, weekend wyścigowy daje możliwość przetestowania na torze nowych części. To szansa, która musi zostać wykorzystana. Po za tym, chcemy udowodnić naszym fanom, a nie tylko sobie, że jesteśmy zdolni odwrócić stratę.”

Willy Rampf, koordynator techniczny
„Po Monako, Hungaroring ma drugą najniższą średnią prędkość ze wszystkich torów Formuły 1. Głównie wolne i średnio szybkie zakręty bardzo szybko następują po sobie, a główna prosta jest relatywnie krótka. Ze względu na nawiewany na tor piasek, przyczepność często jest niska na początku każdej sesji treningowej, co może prowadzić do podsterowności. Jeżeli chodzi o ustawienia bolidu, główna uwaga będzie położona na środkowy sektor, który posiada różne typy zakrętów. Kolejnym czynnikiem, który musi być wzięty pod uwagę jest to, że tylne opony są poddawane podczas wyścigu dużemu obciążeniu. Temperatura powietrza i toru jest tradycyjnie bardzo wysoka na Węgrzech, co powinno sprzyjać optymalnemu rozgrzaniu opon.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

31 KOMENTARZY
avatar
fezuj

17.07.2009 14:13

0

"Mario Theissen W tym roku nasz zespół zmierza na Grand Prix Węgier ze stłumionymi oczekiwaniami." nareszcie przestał pieprzyć że nowinki spowodują znaczącą poprawę wyników, ale mam nadzieję że jak team nic nie spieprzy jak choćby ostatnio to Robert na punkty powinien sie jakiś załapać . OBY.


avatar
Shotgun

17.07.2009 14:54

0

Lol, w połowie sezonu Mario wreszcie normalnie prawdę powiedział. Bo zazwyczaj to bajki opowiadał. Tak trzymać.


avatar
Chikita

17.07.2009 14:57

0

Nick Heidfeld: „Bardzo lubię Hungaroring...". Ileż można...?


avatar
hot dog

17.07.2009 15:14

0

To co? Polacy do Boju;-) Mam nadz ze w tym roku bedzie podobnie jak w ubiegłym....


avatar
Punksnotdead

17.07.2009 15:14

0

3. Chikita: Kierowcy F1 lubią chyba wszystkie tory ;D


avatar
Orlo

17.07.2009 15:36

0

I tu właśnie wychodzi największy zarzut jaki można mieć do BMW w tym sezonie. Nie to że odpuścili poprzedni sezon, nie to że w tym tak słabo zaczęli (wszak wszystkie zespoły nastawione na KERS dostały baty), najgorsze jest to ich tempo "nibyrozwoju". Tępo im to wychodzi. Bo jeżeli tak wygląda BMW Sauber walczące wszystkimi siłami nad rozwojem bolidu to czarno widze ich przyszłość... No i jeszcze ten dziwny "pech" Roberta... A Nick "po cichu" śrubuje rekord wszech czasów...


avatar
rKubica-fan

17.07.2009 17:51

0

Kubica pokaże klasę na Węgrzech i powinien bić tam o głowę Heidfelda (liczę na punkty)


avatar
Ezechiel

17.07.2009 18:29

0

Jeżeli mechanicy BMW nic nie zmajstruja to Roberto powinien zdobyć punkty na tym torze. Pożyjemy zobaczymy ;)


avatar
Budyn_F1

17.07.2009 19:16

0

BMW nie poprawi juz sie do konca sezonu zwlaszcza jak to juz polmetek sezonu.


avatar
marco35

17.07.2009 19:40

0

bezpłciowe gadanie BMW


avatar
marco35

17.07.2009 19:41

0

co wyścig to samo..nic się nie zmieni..


avatar
Horosz

17.07.2009 20:49

0

Myślę że na Hungaroringu BMW będzie trochę lepsze bo przy wysokiej temperaturze nie będzie problemów z rozgrzewaniem opon.


avatar
grzes12

17.07.2009 21:14

0

"Po za tym, chcemy udowodnić naszym fanom , a nie tylko sobie ze jesteśmy zdolni odwrócić stratę "- udowodnijcie a przestaniemy wieszać na was psy ,bo jak na razie spadliście na samo dno !!! Albo powiedzcie STOP tan sezon to kompromitacja (kazdemu moze się zdarzyć ) przez co zachowacie resztki szacunku waszych kibiców... I ruszajcie z kopyta na sezon 2010 ...


avatar
Konik_mekr

17.07.2009 22:29

0

13. grzes12, rozwój bolidu 09 jest uzasadniony tym, ze w 2010 cała aerodynamika będzie taka sama:). Więc niech pracują, może trafią.. Chociaż może powinni zaprojektować samochód od nowa...


avatar
grzes12

17.07.2009 22:53

0

14Konik_mekr Bolid to nie tylko aerodynamika ,a w BMW nie wiedzą gdzie lezy przyczyna ich słabych osiągów .Główny problemem jest to ze bolid został projektowany z myślą o KERS ,potem doszedł dyfuzor i zespół całkowicie się pogubił gdyz KERS nie zdał egzaminu a po 2 bolid musiał zostać przeprojektowany pod dyfuzor i zaczął się marsz w dół . Bo faktem jest ze początek sezonu nie był tak tragiczny jak to jest teraz .Najlepszym rozwiązaniem będzie prace zacząć od nowa bo jak mowią "diabeł tkwi w szczegółach" a tych szczegółów jest tyle.....


avatar
URAN

18.07.2009 07:33

0

Jakoś wszyscy zapominają, że na Hungaroringu wyprzedzanie jest praktycznie niemożliwe. Czyli zadecydują miejsca startowe. A znalezienie się obu kierowców BMW w pierwszej dziesiątce uznał bym za cud w świetle aktualnych możliwości bolidów. Ale w cuda nie wierzę...


avatar
michalde

18.07.2009 10:46

0

nawet duża grupa polskich kibiców nie pomoże, po co mają tam przyjeżdżać i denerwować się słabymi wynikami Roberta w bolidzie BMW Sauber jak i tak na nic to nie wyjdzie, ja bym tam najlepiej nie chał, po co się nudzić...


avatar
krz08

18.07.2009 10:52

0

zobaczymy jak będzie ale cudów nie można się spodziewać


avatar
Raven89

18.07.2009 11:02

0

Jedno jest pewne: będzie cholernie ciężko.Myślę,że jeśli jakimś cudem uda się przejść Robertowi do Q3,to powinni go dotankować małą ilością paliwa.


avatar
NATIOLES

18.07.2009 15:16

0

przykre jest to że BMW w tym roku jest słabe, ale jeszcze bardziej przykre jest to, że bmw w przyszłym roku też będzie słabe. przepisy aero się podobno nie zmieniają, więc musieliby cały bolid zaprojektować od nowa żeby może coś zmienić/ulepszyć, ale BMW nie jest na tyle odważne, nie ma takiej mentalności, oni będą zmieniać tylko to, co już jest. Obawiam się że z tego co jest nie zrobią zwycięskiego bolidu. bo z gowna nie da się zrobić złota.


avatar
Dagmara_W

18.07.2009 17:45

0

dobrze ze pracauja i chca isc do przpdu a co bedzie dalej zobaczymy.. w kazdym razie ja zawsze lubie gp na weegrzech.. Robert jedzie do ''domu''. Pozdrawiam


avatar
walerus

18.07.2009 21:50

0

BMW - bardzo mało wiary na dobry występ mam....


avatar
Raven89

18.07.2009 23:07

0

NATIOLES: Bolid będzie projektowany od nowa.F1.09 był robiony pod KERS,który okazał się niewypałem.Przyszły rok będzie wielkim sprawdzianem dla BMW - team z Hinwil musi udowodnić,że potrafi się podnieść.


avatar
dziarmol@biss

19.07.2009 09:21

0

Co Kubicę trzyma w BMW ?? pieniądze? dziwne klauzule na wyłączność?? Czy też może frajda z jeżdżenia znaną marką samochodową. Ten zespół jest nierozwojowy ukierunkowany na marketing przede wszystkim. Sport jest tam na dalszym planie, a skoro tak to co on (Kubica) tam robi?? zaczynam powoli tracić wiarę w to że z tym zespołem można odnieść sukces.. ech


avatar
Shotgun

19.07.2009 22:50

0

BMW da radę..., ...ale w przyszłym sezonie


avatar
Junak 500

20.07.2009 10:25

0

"dobrze jest, dobrze jest, ale nie najgorzej jest" w BMW:)


avatar
kedar9315

20.07.2009 16:04

0

w tym sezonie to zbyt dużo BMW nie osiągnie niech lepiej wezmą się za robienie F1.10 na następny sezon


avatar
Skoczek130

20.07.2009 16:33

0

Fajerwerek nie oczekuje, ale myślę, że lepszy wynik, niż w poprzednim, świetnym sezonie dla BMW, jest możliwy. Oczywiście do tego potrzebny jest znaczny rozwój, a biało-granatowym ciężko to idzie, ale jestem dobrej myśli, pomimo pesymizmu Mario (przeważnie nie trafia ze swoimi sugestiami i oby tym razem!). No cóż... mam wielką nadzieje, że przynajmniej nie będą dubletem od końca.


avatar
Skoczek130

20.07.2009 16:35

0

@kedar - ale nie czytałeś wypowiedzi Mario!? Przecież powiedział, że kontynuowanie pracy nad obecnym, niezbyt dobrym modelem, będzie pomocne przy budowie F1.10. W sumie trzeba się z tym zgodzic, gdyż przepisy nie ulegną dużej zmianie. Tak więc Panowie - czyńcie swą powinnośc...


avatar
fullbzikaaa

21.07.2009 21:40

0

Będzie dobrze tym razem! Coś mi mówi, że Robert będzie wysoko w tym wyścigu. Sam nie wiem z czego tak wnioskuję. Chyba pomroczność jasna mnie wzięła. Co ja plotę, co ja plotę!


avatar
joo

22.07.2009 14:22

0

Będzie dobrze.Jak tylko Robert będzie miał szanse pojeździć w piątek a nie będą mu zmieniać ustawień o 180 stopni co 15 minut


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu